Op zaterdag 14 oktober is weer volop gelegenheid om de Friese molens te bewonderen.

Korenmolen De Weyert is zaterdag 14 oktober van 9.30 tot 16.00 uur tijdens Friese molendag gratis te bezichtigen. Museum Oold Ark is voor € 2,50 pp te bezichtigen. Kinderen tot 12 jaar zijn gratis.
De vrijwilligers van molen en museum staan voor u klaar om een rondleiding te geven.
Voor kinderen is er de mogelijkheid om de speurtocht van Moppie de muis door de molen te doen. Op een speelse wijze leren de kinderen over de werking van de molen. Hierbij mogen ze ook een zakje graan malen en kunnen ze een diploma “Junior assistent molenaar” verdienen.

Bij voldoende wind wordt er graan gemalen.

In de winkel zijn de populaire Weyert-bakmixen te koop. Verder kan er koffie en thee gedronken worden met eigen gebakken lekkers.

Meer informatie over de Friese molendag is te vinden op www.friesemolendagen.nl