Bestuurssamenstelling

Het bestuur van Stichting Museum Oold Ark bestaat uit:
Auke Jan Veenstra (voorzitter)
Marlies Bouma (secretaris),
Henk Janson (penningmeester),
Eelke Rijpkema (lid),
Alie Wemer (lid).
Ayesta de Weers (aspirant lid)

De stichting is een organisatie welke uitsluitend (zowel in het bestuur als in de uitvoering) met vrijwilligers werkt. Voor de inzet worden geen vergoedingen verstrekt. rs waar dat nodig is.

De doelstelling van de stichting staat vermeld in artikel 2 van de statuten.
Klik hier voor de statuten.

Beleidsplan
Voor de periode 2019-2024 is een beleidsplan opgesteld, klik hier voor het beleidsplan. Jaarlijks brengt het museum een nieuwsbrief uit met daarin een terugblik op uitgevoerde activiteiten en voornemens voor nieuwe activiteiten. klik hier voor de laatste nieuwsbrief.

Financiële verantwoording
Het museum is in sterke mate afhankelijk van giften, donaties en entreegelden. Het is een hele klus om de exploitatie elk jaar weer rond te krijgen. Benieuwd naar hoe het zit? Bekijk dan onze financiële jaarstukken.
Jaarrekening 2022

Donateurs en vrienden

Museum Oold Ark krijgt voor de exploitatie van het museum geen subsidie en is daarom volledig afhankelijk van entree gelden en vrijgevigheid.
Je kunt het museum op twee manieren financieel ondersteunen. Personen kunnen donateur worden, Bedrijven kunnen vriend worden. Je bepaalt zelf de hoogte van je bijdrage, met een minimum van €10,-- per jaar voor donateurs en een minimum van €100,-- per jaar voor vrienden. Voor vrienden staat er tegenover dat het bedrijfslogo onder aan deze pagina wordt geplaatst en ook op het sponsorbord in het museum wordt opgenomen (indien gewenst natuurlijk).
Omdat het museum een zogenaamde ANBI instelling is, zijn giften en donaties fiscaal aftrekbaar. Zie hiervoor de Geefwet.

Wil je meer weten, donateur of vriend worden, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Hij neemt dan zo snel mogelijk contact op.

Anbi
Museum Oold Ark staat bij de Belastingdienst geregistreerd als algemeen nut beogende instelling (ANBI). Per 1 januari 2012 is de nieuwe Geefwet van kracht geworden, waardoor het voor zowel particulieren als bedrijven nog interessanter wordt om culturele instellingen, zoals Museum Oold Ark, financieel te ondersteunen.
RSIN 8166.41.912